63-letnia mieszkanka powiatu oleckiego straciła 1000 złotych
W czwartek (29.06.2023 r.) do 63-letniej mieszkanki powiatu oleckiego zadzwonił mężczyzna twierdząc, że jest konsultantem bankowym. Poinformował 63-latkę, że jej oszczędności na rachunku bankowym są zagrożone. Zalecił, że w tej sytuacji trzeba podjąć środki zaradcze i polecił, aby za pomocą popularnego komunikatora udostępniła na nr telefonu, z którego dzwonił kod BLIK. Kobieta niewiele myśląc wykonała wszystkie kroki jakie zalecił jej rzekomy konsultant bankowy, po czym mężczyzna rozłączył się. Wtedy 63-latka zorientowała się, że została oszukana i straciła 1000 złotych. Zadzwoniła do banku i przekazała sprawę na policję.
Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?
- Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
- Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta lub proponuje Ci różne rozwiązania, twierdząc, że możesz paść ofiarą oszustów, zweryfikuj tą informację, dzwoniąc do biura obsługi klienta swojego banku i potwierdzając wiarygodność rozmówcy.
- Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.